طلبه منتظر یا ...
عصر غیبت چه کوتاه چه بلند عصرغضب خداونداست لذازندگی کردن سخت است . اما انتظارتحول وجوشش درونی مبتنی بریک عقیده است ولازمه آن عمل . چنانچه اهل بیت فرموده اند :بالاترین عمل انتظارفرج است . واین باید پشتش یک ایدۀولوژی جهانی داشته باشد ودارد ودراین صورت عمل انتظارفرج یک عبادت به حساب می آید چراکه مُتَعَلَقِ آن امام زمانِ معصوم است .
پس انتظار فرج درحد عقیده باقی نمی ماند چرا که امامت بحث اتمام دین است وعمل باید برای آن باشد ؛ لذا باید پنج عقیده درانتظار وجودداشته باشد تادرعمل متبلورگردد واگر نبود بدان این انتظار کشک است ومن وتو منتظر کشکی
1- تامقطع قیامت واسطه فیض الهی امام زمان عج الله است . اگر خدارحم وشفاواجابت دعاونصرتش رابخواهد شامل ماسواء الله کند واسطه آن امام است ولاغیر . ایشان ولی الله اعظم است سبب اتصال بین سماء وارض وحق قدم اوهمه موجودات روزی میگیرند و به سبب او ست که همه چیزدرهستی سرجای خودش است
2-همه موجودات عالم تحت رهبری اوهستند ؛ انتظارفرج یعنی مااعلام میکنیم که رهبروسرپرستی داریم که حتی درغیبت اونیز گوش به گفته وفرمانش هستیم .
3- این امام معصوم زنده است وبین ماست ودرهمین دنیا زندگی میکند نه درعالم غیب وبرزخ . این را از توقیع مبارک آن حضرت به شیخ مفید میتوان بدست آورد آنجا که حضرت نوشتند : ” ای دوست ؛ ماازنظرعلمی تمام اخبارشماراداریم وهیچ خبری ازشماازماپوشیده نیست وماشمارافراموش نکردیم وشمارارهاننمودیم” { کجای کاری ! ماصاحب داریم سکان زندگی را خودت بدست نگیر به اوبسپارتا به مقصد برسی }
4-اگر امام زمان عج الله درپس غیبت است موجبات عبیت رامافراهم کرده ایم وگرنه خداازباب لطف اورابه ماداده است واوکه تصرف میکند درفیض به ما ازباب همین لطف است اماغیبت اوازجانب ماصادرشده که آن هم گناهان ماست .
5- امام زمان عج الله حتما خواهد آمد پس نگو ان شاالله بیاید چنین وچنان … که آمدن اوحتمی است حتی اگر یک روز باقی باشد . امام سجاد علیه السلام به ابوحمزه ثمالی می فرمایند: ” آن چیزی که خداحتما پشت آن ایستاده قیام صاحب الزمان است وهرکس شک کرد به حتمی آمدن امام وقایم ماآل محمد (صلوات الله ) خدارادرقیامت ملاقات میکنددرحالیکه کافراست .
خلاصه آنکه ای طلبه ! اگر باورداشتی ومعتقدوعامل به ؛ ولایت مطلقه امام ؛ امامت ورهبری حضرت ؛ آگاهی واطلاع ایشان ازتمام امور ؛ زنده وحی بودن ایشان ؛ حتمی بودن قیامش و غیبت ایشان ازجانب گناهانمان آنگاه میتوان گفت که درصف منتظران ایستاده ای ومنتظر وگرنه من وتو منتظر کشکی هستیم وانتظارمان کشک …