گمنامی که هنوز گمنام است ودرصدد نامی ونانی!
هوای این روزها ی آخرسال اگرچه با غم شهادت بانوی دوعالم رنگ تیره ای به خود گرفته است و واق واق شاعری دل آزردیمان کرده اما به قول شاعر ان قدیم :
هوابس ناجوانمردانه سرد است آی آدمها !…
درهمین سرمای یکی دوروزه؛ ساعت 7صبح ، وقتی داشتم از خیابان اصلی بهار به سمت میدان شهدا میرفتم تا برم حوزه ؛ روی دیوار ، پوستر ی ساده اما رنگین با نوشته های جذاب یاری وامام عصرو … نظرم را جذب کرد.
تند وسرسری نگاهی گذرا کردم و نوشته آخرپوسترکه امضاگونه علامه منصور خراسانی را نوشته بود خواندم ورد شدم وبا خودم گفتم یاعلی !…
درس اصول به کلی باعث شد از فکر پوستر بیام بیرون . بعددرس هم باید خودم را میرساندم سرکلاس بچه های سال نهم (سوم راهنمایی) برا پاسخ سوالات دینی ومذهبی که دارند ودرگیری با شبهات بی اساس بچه ها پاک از ذهنم پوستر صبح را محوکرد واصلا یادم رفت که چی دیده بودم .
به فرموده حاج خانم (مادربهترازجان) بایدمیرفتم عصر بیرون برای خرید .
دوباره شال وکلاه کردم ورفتم اینبار سمت دیگر خیابان باز پوستررادیدم ،این دفعه حسابی زیروبم متن را خواندم وتازه فهمیدم وای خدای من همان جریان آذر 93 است که درتهران پاگرفته بود والان رسیده کرج شایدم قبل تررسیده بود کرج تازه رسیده محله ما .
نمیدانم اما همین قدر میدانم که باید بگم وبنویسم در وبلاگم تا اگر یکی دیگه دید وخواند پوستر را ؛ همون لحظه اول بداند چی را میخونه واین دعوت همگانی ویاری را باورنکنه ودست نیازشان رابه یاری نگیره و اجازه نده که یک فرقه ای دیگه با رنگ وبوی جدید اما داستان قدیمی چون بابیت وبهاییت قد علم کنه ودارودسته براخودش جمع کنه . بخصوص که کرج هم معدن فرقه است چون قارچ سمی از هرگوشه کنارش دارودسته ای سبز .
علی یارتان وحقیقت وروشنایی رهرو راهتان
ادعای دروغین منصور خراسانی
در طول دو سال گذشته کتابی با نام “بازگشت به اسلام” در برخی از مساجد و مراکز علمی و فرهنگی به شکل رایگان پخش شده که مطالب مطرح شده در این کتاب و همچنین تفکرات نادرست نویسنده، ما را بر آن داشت که شناختی کوتاه از کتاب و مولف آن تدوین کرده و در اختیار اساتید و پژوهشگران و عموم مردمی که آن را مطالعه کرده اند قرار دهیم تا مقدمه ای باشد برای نقد و پاسخ به شبهاتی که توسط نویسنده یا نویسندگان کتاب مذکور مطرح شده است .
.
1. مولف (منصور هاشمی خراسانی)
1-1. در سایت های رسمی و غیر رسمی و حتی در سایت منسوب به خود این شخص، هیچ گونه تصویر یا بیوگرافی از وی منتشر نشده است .
2-1. این احتمال وجود دارد که نویسنده -یا نویسندگان- از نام مستعار استفاده کرده باشد .
3-1. با توجه به این که از الفاظ رایج حوزوی -مانند: آیت الله، حجت الاسلام و…- در معرفی نویسنده استفاده نشده و تنها به عنوان «حضرت» و «علامه» بسنده کرده اند، احتمال می رود که این شخص تحصیلات حوزوی نداشته یا اینکه مکلی -غیر معمم- می باشد .
4-1. در صفحه ی 125 کتاب، خود را شخصی حنیف -برگرفته از حضرت ابراهیم (ع)- و حق گرا و فارغ از تسنن و تشیع معرفی می کند و می نویسد: «همچنانکه من به طور حتم، یک شیعه یا سنی به معنای مصطلح نیستم ولی نمونه ای از یک مسلمان حق گرایم…»
5-1. بنابر ادعای نویسنده، نوشتن این کتاب در سواحل جیحون صورت گرفته یا پایان یافته است. با توجه به مکان چاپ (بَدَخشان، پامیر) و نام نویسنده (خراسانی)، این احتمال وجود دارد که نویسنده ساکن افغانستان باشد . (در قرون وسطی افغانستان، به نام خراسان شهرت داشت – دائره المعارف جهان اسلام، ج 1 ص 72 : ظاهرا اخیرترین و جامع ترین نام این سرزمین -افغانستان- همانا خراسان بوده است .)
6-1. ظهور خراسانی از علایم حتمی ظهور محسوب می شود و بنابر برخی روایات، خراسانی از بنی هاشم و هاشمی می باشد؛ منصور نیز از صفات حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفدا) شمرده شده است.
اگر این نام را به عنوان نامی مستعار در نظر بگیریم، می توان ادعا کرد که نویسنده خود را همان سیدخراسانی می داند چنانکه در بخشی از خاتمه کتاب می نویسد: « …شنیدم که ندایی به باطل در غرب بلند شده است، پس خواستم که ندایی به حق در شرق بلند شود… چرا که حکومت تنها برای خداوند است و آن را به هرکس از بندگانش که خواهد، می سپارد و او کسی جز مهدی فاطمی را نخواسته…»
همچنین در طراحی صفحه ی سایت وی از پرچم های سیاه استفاده شده که بنابر روایات پرچم خراسانی می باشد و در گوشه ی سمت راست صفحه نیز شعار (البیعه لله) قرار داده شده که شعار حضرت ولی عصر(عج) هنگام ظهور است. خوانندگان گرامی می توانند با مراجعه به روایات در باب ظهور خراسانی به سر مطالب گفته شده پی ببرند .
2. کتاب «بازگشت به اسلام»
1-2. کتاب فاقد مجوز نشر از وزارت ارشاد و فاقد شابک از خانه کتاب می باشد .
2-2. بنابر ادعای سایت منسوب به نویسنده هزینه چاپ و نشر کتاب از سوی مومنین نیکوکار! تامین شده است و خرید و فروش آن جایز نمی باشد .
3-2. اشکالات علمی فراوانی بر این کتاب وارد است از مباحث توحیدی و عقاید گرفته تا مباحث مربوط به تقلید و همچنین مباحث مربوط به ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی .
به عنوان نمونه در صفحه ی 48 و 49 این کتاب، بحث تقلید از مراجع در فروعات دین زیر سوال رفته و سپس به اثبات عدم امکان ولایت مطلقه فقیه پرداخته است .
همچنین در صفحه ی 125 تشکیل حکومت را نادرست دانسته و مدعی شده است که مسلمانان عراق، سوریه، افغانستان و ایران «بی گمان در ضلالتی آشکارند» و « تصرفات آنان در زمین و مرزبندی هایی که در آن می کنند، عدوانی است. ص 126 »
4-2. در این کتاب روایتی از ائمه(ع) نقل نشده و نویسنده تنها به حجیت قرآن و خبر متواتری که از سوی رسول خدا(ص) صادر شده باشد، قائل است و خبر واحد را نیز حجت نمی داند .
5-2. چنانکه گفته شد این کتاب پر است از مغالطات و مطالب بی پایه و اساس و به اصطلاح شبهات آبکی که این مقال درصدد پاسخ گویی به آن ها نیست و در جای خود، اساتید و طلاب محترم به نقد و بررسی آن می پردازند.
منصور هاشمی خراسانی
3. دفتر حفظ و نشر آثار و سایت
1-3. هیچ گونه آدرس و شماره تماسی برای دفتر یا مرکز چاپ، در کتاب یا سایت منسوب به نویسنده ثبت نشده است و تنها نام «بَدَخشان، پامیر» را به عنوان مکان چاپ کتاب ذکر کرده اند .
بَدَخشان: سرزمینی شامل پاره ای از شمال خاوری افغانستان و جنوب خاوری تاجیکستان می باشد.
پامیر: کوهستان بسیار بلندی در آسیای مرکزی است. قسمت اعظم این سرزمین متعلق به تاجیکستان و قرقیزستان و مابقی جزو افغاستان و پاکستان است .
2-3. ظاهراً سایت منسوب به نویسنده در کمتر از یک سال اخیر شروع به کار کرده و هنوز وارد صفحات اصلی موتورهای جستجو نشده اما متاسفانه تعداد بازدید کنندگان در حال افزایش است
منبع : سایت فتن